Det er Statens Institut for Folkesundhed, der har samlet en lang række råd – du kan se dem alle her  – de vigtigste er:

  • FÅ NOK SØVN
    • Jo mindre søvn, man får, jo større tilbøjelighed har man til at bekymre sig og blive ængstelig
  • SPIS SUNDT
    • så du holder dit immunforsvar stærkt
  • SØRG FOR AT BEVÆGE DIG OG HOLDE DIG FYSISK AKTIV DAGLIGT
    • Gør gymnastik eller dans i stuen, og kan du undgå tæt kontakt til andre, så gå en tur
  • HOLD HOVEDET I GANG
    • Læs en bog eller et blad, løs sudoku, læg puslespil, spil et spil. Kort sagt gør noget, der kræver koncentration og får dig til at tænke på noget andet.
  • SKAB STRUKTUR I HVERDAGEN
    • Læg en plan eller et skema over dagens eller ugens aktiviteter. Skab gerne struktur i hverdagen gennem ritualer og rutiner. Gør de ting, du normalt gør, som at rede seng og gå i bad med videre, så dagene får en struktur og ikke flyder sammen.
  • HOLD KONTAKT MED OMVERDENEN
    • gør noget sammen på afstand!
  • SLAP AF OG TAG EN PAUSE INDIMELLEM
Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
mar
2
tirs
19:00 Generalforsamling UDSAT Bording Forsamlingshus
Generalforsamling UDSAT Bording Forsamlingshus
mar 2 kl. 19:00 – 21:00
Foreningen er vært med kaffe og brød, kun for medlemmer
apr
12
man
19:00 Banko Bording Forsamlingshus
Banko Bording Forsamlingshus
apr 12 kl. 19:00 – 21:15
Banko kun for medlemmer
maj
26
ons
heldags Forårstur til Schackenborg Schackenborg
Forårstur til Schackenborg Schackenborg
maj 26 heldags
Forårstur til Schackenborg @ Schackenborg | Tønder | Danmark
Her skal vi rigtig tidligt op. Vi kører til Schackenborg Slot. Undervejs får vi morgenkaffe med brød fra bussen. Kl. 10.00 er vi fremme og får en 75 minutters guidet rundevisning i og omkring slottet. …

Forårstur til Schackenborg Læs mere »

Scroll til toppen